Maskenin ardındaki gerçek

Taksim Gezi Parkı eylemleri dolayısıyla civardaki her işporta tezgahında yerini alan, binlerce göstericinin yüzüne yerleşen o meşhur maske eminim artık tanıdık geliyordur. Kapitalizm düzeninde direnişin, başkaldırının bile bir fırsat olduğunu da tekrar hatırladık böylece. Denk geldiğim satıcılara “bu kim?” dediğimde birbirinden komik cevaplar aldım. Takanlara sormadım ama sonuçlar değişir miydi emin değilim.

guy-fawkesPeki bugün dünyanın hemen her bölgesindeki eylemlerde beliren bu maske nedir; kimi, neyi temsil eder, düşündünüz mü?

Ben size biraz yardım edeyim.

O maskenin temsil ettiği kişi 16. yüzyılda yaşamış Guy Fawkes adlı bir İngiliz (Gay Fovks olarak okunur). Fawkes’u bilmeseniz bile ilhamını ondan alan V for Vendetta filmini seyretmişsinizdir sanıyorum.

2005 yapımı V for Vendetta filmi faşist, baskıcı, merkeziyetçi, Orwellvari bir iktidara karşı halkı organize ederek geniş katılımlı bir sivil itaatsizlik geliştiren V lakaplı anonim bir karakteri konu alır. V, filmin sonunda isyan ettiği düzeni temsil eden meclis binasını havaya uçurarak (filmde işlenmese de) halkı merkez alan yeni bir geleceğin kuruluşunu müjdeler.

Meraklıları bu konuyu 1982 yılında Alan Moore ve David Lloyd imzasıyla aynı adla yayınlanan çizgi romanda okumuştu. (Hafızamı yoklayınca V for Vendetta’nın iPad edindiğim gün yüklediğim ilk çizgi roman olduğunu hatırladım).

400 yıllık bir hikaye

Gerçek Guy Fawkes’un hikayesi film ve çizgi-romandan çok daha eskiye; 1600’lü yıllara dayanıyor.

Vendetta İngilizce kinle karışık nefret anlamına geliyor. Kimileri bizdeki ‘kan davasına’ karşılık getiriyor. Çizgi-roman ve filmdeki karakterin ismi Vendetta değil; V. İsim de ‘Kan davasının K’sı’ anlamında V for Vendetta. Yani bu maskenin popüler kültürdeki ismi Vendetta ya da V for Vendetta değil. Sadece ‘V’.

Filmde V karakteri ve Guy Fawkes arasındaki bağlantıdan şöyle bahsedilir:

Peki ya adam kimdi? İsminin Guy Fawkes olduğunu biliyorum. (5 Kasım) 1605’te Meclis Binası’nı havaya uçurmaya kalkmıştı. Ama gerçekte kimdi? Neye benziyordu? Bize onu değil, fikirlerini hatırlamamız söylendi. Çünkü biri yakalanabilir, başarısız olabilir, öldürülüp unutabilir. Ama bir fikir 400 yıl sonra bile dünyayı değiştirebilir

O zaman filmde söylendiği gibi hatırlayalım Fawkes’un fikirlerini.

Guy Fawkes neyin peşindeydi?

guy_fawkesV for Vendetta’nın romantizmi ve şiirsel dokusu içinde bir özgürlük savaşçısı ve halk kahramanı gibi görünen Fawkes, aslında tam tersine dünyanın en köklü demokrasilerinden birini kurmaya çalışan İngiliz Meclisi’ni havaya uçurmayı hedefliyordu. Amacı Kral’ı ve bütün milletvekillerini öldürüp yerine Katolik Hristiyan şeriatını temel alan bir diktatörlük kurmaktı.

Biraz daha detay ister misiniz?

Fawkes 8 yaşındayken babasını kaybetmişti. Annesinin ikinci kocası (yani Fawkes’un üvey babası) koyu bir katolikti. Babasının etkisiyle o da azılı bir Katolik’e dönüştü. Hatta bu uğurda katolik ve protestanların meşhur 8 yıl savaşında katoliklerin tarafında savaştı. Hayatını İngiltereyi katolikleştirme uğruna harcadı.

İngiltere 1532-1536 yılları arasındaki reform döneminde kiliseyi krala bağlamış, din adamlarının halk ve iktidar üstündeki etkisini azaltmıştı. Guy Fawkes, bu yeni düzeni bir türlü hazmedememiş, yerine Katolik Kilise’nin yeniden egemen olduğu bir düzen kurmaya karar vermişti. Bunun için de mevcut sistemi ve yöneticilerini yok etmesi gerekiyordu.

Bunun için iki ayaklı bir plan yaptı.

5 Kasım 1605 tarihinde Robert Catesby ve ekibi Kral James’i suikastle ortadan kaldıracaktı (oysa James diğer krallara kıyasla katoliklere karşı çok daha yumuşak davranıyordu).

Fawkes ise eşzamanlı olarak İngiliz Meclis’inin altındaki mahzene doldurduğu 36 varil barutu patlatarak bütün vekilleri parça parça havaya savuracaktı.

Bu iki eylemle halkın egemenliğini temsil eden parlementer sistem yıkılacak, baskıcı katolik monarşisi yeniden iktidara taşınacaktı. Yeni düzenin emanet edileceği kişiyse Kral’ın 9 yaşındaki kızı Prenses Elizabeth olacaktı.

Guy Fawkes ve darbe heyetini temsilen o dönemde çizilmiş bir illüstrasyon.

Guy Fawkes ve darbe heyetini temsilen o dönemde çizilmiş bir illüstrasyon.

Bu korkunç plan imzasız bir ihbar mektubuyla haber alındı. Guy Fawkes ve arkadaşları suçüstü yakalandı. 31 Ocak 1606’da asılarak idam edilmesine karar verildi. Fawkes halk huzurunda idam edilenlerin cesetlerinin daha sonra halk tarafından parçalanacağını biliyordu. Bu yüzden idamdan hemen önce idam sehpasından atlayarak boynunu kırdı ve hayata gözlerini yumdu.

‘Remember, remember; the 5th of November’ (Hatırla, hatırla, Kasım’ın 5’ini hatırla) dizeleri de isyan edenler değil; aksine başkaldıranların unutulmayacağını hatırlatmak için Kral tarafından söylenen şiirdendir.

Özetle V for Vendetta filminin ardından özgürlüklerin ve halkın iktidarının sembolü haline gelen Guy Fawkes’un asıl hikayesi olayın özüne böylesine ters. Hatalar üstüne inşa ettiği (kendi) doğrularına bahaneler bulmak en becerikli olduğumuz konulardan. “O zaman öyleymiş ama şimdi de böyle” kolaycılığı da her konudaki kurtarıcımız.

Özgürlükler adına sahipleneceğimiz başka nice karakterler var tarihte ama gel de şimdi bunu işporta tezgahında Guy Fawkes maskesi satan teyzeye anlat.

, , ,

46 Responses to Maskenin ardındaki gerçek

  1. Süleyman Okan 08/06/2013 at 19:02 #

    Tabii o değişen zamanların değişen onur ve dürüstlük anlayışlarını da unutmamak lazım. Bir takım yağmacı ve rüşvetçi tarafından ele geçirildiğini düşündüğü meclisi patlatmak isterken yakalanan Guy Fawkes için “dürüst sebeplerden meclise giren son insan” denmesinin sebebi budur.

    • meryem 03/07/2013 at 16:07 #

      AMACI YAĞMACI VE RÜŞVETÇİLERİ MECLİSTEYKEN PATLATMAK DEĞİL, KATOLİK ELIZABETH’İ KRALİÇE YAPMAK.(MONARŞİYE DE KARŞI DEĞİL) GALİBA CANIMIZ NASIL ANLAMAK İSTİYORSA ÖYLE ANLIYORUZ..HALEN İNGİLİZLER 5 KASIM’DA BONFIRE YAPARLAR DEMOKRASİLERİNE YAPILAN BU KAST İÇİN. ZAMAN,NEDENSE BİZİM DÜŞÜNCEMİZDE DEĞİŞİKLİK YAPMIŞ. Bİ DE TARKAN’A SORMAK LAZIM. SANIRIM İLK O TÜRKİYE’DE BU MASKEYİ TAKMIŞTI.

  2. Anonymous 08/06/2013 at 19:20 #

    Historian Lewis Call has observed that Fawkes is now “a major icon in modern political culture”. He went on to write that the image of Fawkes’s face became “a potentially powerful instrument for the articulation of postmodern anarchism”[i] during the late 20th century, exemplified by the mask worn by V in the comic book series V for Vendetta, who fights against a fictional fascist English state.[66]
    Guy Fawkes is sometimes toasted as “the last man to enter Parliament with honest intentions”.[67]

    Guy Fawkes Wikipedia’dan. Legacy bolumunun sonundan.

    Ayrica o maske, Anonymous https://en.wikipedia.org/wiki/Anonymous_(group) tarafindan kullanildigi icin su an populer olmus durumda. Bahsetmemis olmanizin nedenini yukardaki yazinin iceriginden cok iyi anliyorum.

    “Kapitalizm çerçevesinde direnişin, başkaldırının bile bir fırsat olduğunu da bir kere daha hatırladık böylece.” Dogrudur, ancak maskeleri satanlar kapitalizm’in gercek firsatlarindan yararlananlar degil, kapitalizm tarafindan goz ardi edilenler.

    • MserdarK 08/06/2013 at 19:28 #

      Yazının genelindeki fikrin özeti, yanlış bir ikon üstünden inşa edilen algıdır. Bunu kimin ne amaçla kullandığı işin detayı. Halk kahramanı adına seçilecek insandan yana hiçbir ülkenin kıtlık içinde olduğunu sanmıyorum. Küresel kahraman ikonu içinse aklıma gelecek son kişi Guy Fawkes olurdu.

      • @theenemyOS 08/06/2013 at 20:23 #

        asagidaki yorumlarda da soylendigi gibi o maske Guy Fawkes’i degil, baska seyleri temsil ediyor. Zaman gecmis devran degismis.

      • nartallo 28/11/2016 at 10:33 #

        Cahil Serdar; adada işler öyle yürümüyor. Direkt “cahil” diye girdim, zira “kimse bir bok bilmiyor, ben biliyorum” düsturuyla yazdığın bu boktan yazı baştan aşağı wikipedia’dan copy+paste edilmiş taraflı bir yazı. İnsanların araştırmadan fikir sahibi olmasından dem vururken yarım bilgiyle ahkam kesmek de ancak ülkemin sığ yazarına özgüdür.

        Egemen gücün Protestanlık olduğu, katoliklerin asırlar boyu bu protestan emperyalist şerefsizlerin boyunduruğu altında inlediğini eşşşşekler bile biliyor; sen de bir araştır. O yüzden ülkendeki yobazlarla karıştırmadan önce bu iki yüzlü demokratların yediği herzeleri tarafsız bir wikipedia yazarından çevir, bir de “zaman-mekan”(senin anlayacağın dille konjonktür) kavramını öğren de sonra tezgahta guy fawkes maskesi satan teyzeyi boktan esprilerinin öznesi yap.

        Zira iki sığırı şaşırtıyor, üç ergene reis gibi gözüküyorken; aklı başında insanlar tarafından gittikçe “embesil” olarak görülüyorsun. Umrunda değilse yazı da yazma zaten…

  3. Gökdağ 08/06/2013 at 19:29 #

    Tarihte birçok kelime, karakter ve durum var negatif anlamını kaybedip günümüzde olumlu anlam içeren. Bu da onlardan biri. Bence teyzeye birşey söylemeye gerek yok. Okumak isterse kaynak göstermek yeterli :)

  4. TopQuark 08/06/2013 at 19:35 #

    Bu bir hayli eksik bir çözümleme. İnsanlar Guy Fawkes maskeleri takarak Moore’un yazdığı Thatcher dönemi baskıcı İngiltere’sinin kurgusal bir yansıması olan V for Vendetta’da Guy Fawkes maskesi takarak adaleti eline alan eylemcinin rolüne koyuyorlar kendilerini, Guy Fawkes’ın değil.

    • zeynepbilgi 09/06/2013 at 21:38 #

      Doğru; tek düzeltme Thatcher dönemi değil. Film 2020 İngiltere’sinde geçiyor ve hayali bir diktatördür söz konusu olan :)

      • Düzeltme 10/06/2013 at 05:14 #

        Kurgusal bir yansıması..sı..sı…

      • TopQuark 12/06/2013 at 18:36 #

        Filmden bahsettiğimi hatırlamıyorum :). Bkz. çizgiroman

  5. mehmet 08/06/2013 at 20:23 #

    Güzel yazı olmuş, elinize sağlık. Filmi izleyeli çok oldu ancak V filmde yanlış hatırlamıyorsam 5. hücredeki (yada 5 ile ilgili birşey) denek olduğu için V ismini alıyor : ama emin de sayılmam :). İnternette benzer yorumlar okuduğum için belirtiyorum.

    • zeynepbilgi 09/06/2013 at 21:23 #

      Doğru

  6. Bertha Mason 08/06/2013 at 20:25 #

    Biliyoruz bunlarin Hepsini, Bilmeyenler icin de google araciligiyla ogrenilebilecek seylerin haber yapilmasi, koselere, bloglara tasinmasi anlamsiz

    • Osman Gürel 08/06/2013 at 22:55 #

      Her şeye muhalifim, aferim bana.

    • Ahmet Ertaş 09/06/2013 at 15:08 #

      Ben bilmiyordum, ayrıca maskeler “Guy Fawkes” maskesi diye satılmadığı için de aratmak gelmezdi aklıma. Teşekkürler Serdar Kuzuloğlu.

  7. muslum 08/06/2013 at 20:47 #

    Çizgi roman ve Film neden böyle büyük bi hata yaptılar ki?

    • salihc. 23/12/2013 at 13:31 #

      hata olduğunu zannetmiyorum. olağan şekliyle anlatılmış olsa bu şekilde milyonları etkisi altına alabilir miydi? sanmıyorum. günümüz insanlarının başkaldırısını güçlendirmek için bir kahraman gerekiyordu, bunu gerçekleştirmek adına böyle bir senaryo geliştirildi(kanımca). -ki zaten çizgiromanı yazan şahıs senaryoyu okuduktan sonra filme destek vermeyeceğini açıklamıştı-

  8. Fawkes 09/06/2013 at 02:43 #

    Filmde ve bugunun dunyasinda guy fawkes in otoriteye karsi olan direnis ve bas kaldirisina atifta bulunuluyor. Yoksa onun yaptigi isin motivasyonu degil.

  9. reiiizzzz 09/06/2013 at 15:58 #

    Guy Fawkes üzerinden v for vendatta filmini eleştirmek yanlış onlur. Sonuçta filmin ve aynı zamanda çizgiromanın gerçek olayları anlatma gibi bir gayreti yok. Geçmişten ilham alınmış ve hikaye değiştirilmiş. Fawkes’in gerçek hikayesi maskenin anlamını yok etmez diye düşünüyorum.

    Kaldı ki guy fawkes şeriat isteyen bir adamdan fazlasıydı. Daha iyi araştırmak gerek.

  10. zeynepbilgi 09/06/2013 at 21:31 #

    Maske V for Vendetta filmine gönderme yapıyor ve filmdeki V’dir aslında maske ile öykünülen kişi.. Guy Fawkes’a kadar gitmeye gerek yok!.

    V faşist bir hükümete karşı eylem yapmaktadır; Guy Fawkes sadece eylemin tarzı bakımından ilham aldığı kişidir.

    Ancak belki de burada Guy Fawkes’e gönderme yapılmasının sebebi, insanın insana hükmetmesini ortadan kaldırarak Tanrı’ya doğrudan ulaşmanın yolunu aramasında aranabilir..

    Keza ben filmde pek çok inanç sembolleri görüyorum. Örneğin filmde kızın hücreden çıktıktan sonra yağmurun altında kollarını açması çok semboliktir… Yağmur Tanrıdan gelen rahmeti temsil eder (ediyor olabilir). Bu da filmin gizli anlamıdır.

    Yani film -doğrudur- sadece faşizmi deviren bir devrimciyi değil, insanın tanrılaştığı bir dünyadan tekrar tanrının egemenliğine dönüşü de aktarıyor olabilir.

    Ancak her halukarda bir diktatör altedilmiştir ve maskeler V’nin maskeleridir; Guy Fawkes çoook çok eskide kalmıştır.

  11. zeynepbilgi 09/06/2013 at 21:58 #

    Belki şu linkler düşünmemize / tartışmaya katkı sağlayabilir:

    Wearing V For Vendetta Guy Fawkes Masks Declared Illegal In Dubai

    http://www.techdirt.com/articles/20121122/07085121124/wearing-v-vendetta-guy-fawkes-masks-declared-illegal-dubai.shtml

    Guy Fawkes Mask-ology
    http://hilobrow.com/2012/04/30/mask/

  12. cem hakan 09/06/2013 at 23:41 #

    buraya bir de bu eylemlerin müsebbiblerini ve artık nelerin dahil olduğunu anlamak adına Yiğit Bulut’ un konuşmasını eklemek lazım, daha tarafsız ve rasyonel olur diye düşünüyorum.

  13. Raven 10/06/2013 at 00:53 #

    filmi bir zamanlar izlemiş ve çok saçma bulmuştum… mantalite olarak değil, filmografi olarak…

  14. Kerem Ulusoy 11/06/2013 at 10:33 #

    Üstat o malum maske film ile gündeme gelen ve sonrasında da Anonymus’un yoğun olarak kullandığı bir maskedir. O maske sadece filmde Guy Fawkes’i simgelemektedir. Daha öncesinde böyle bir simge yoktu. Direniş için daha farklı simgeler seçilebilirdi lafınıza katılıyorum ama maskeyi bence Guy Fawkes ile bu kadar ilintilendirmek doğru değil. Filmdeki V karakteri Guy Fawkes’ten etkilenmiş olsa da bence maske filmdeki V karakterini simgeliyor. Ve V karakteri de film boyunca onurlu bir duruş sergiliyor. V artık, filmden ve Guy Fawkes’ten çıkmış ve özgürlüğün, baskıya karşı mücadelenin global simgesi haline gelmiştir. Bunda Anonymus’un da etkisi büyüktür esasen…

    • MserdarK 12/06/2013 at 07:01 #

      Ben de yazıda bunu anlatmaya çalışıyorum zaten ama anlaşılan herkes görmek istediği tarafı görüyor. Bu konuda merak ettiğim 2 ana mesele var. Birincisi V for Vendetta adlı eserde (filmden çok öncedir kökeni, yazıda değindim) ilham alınacak kişi olarak neden Guy Fawkes gibi birinin seçildiğini hala merak ediyorum.

      İkincisi ise bilgiye dayalı kopukluğumuz. Bu maskenin bugün neyi temsil ettiği aşağı yukarı ortada. Ama kimsenin bunun kökenini araştırmadan “V güzel filmdi”, “aa bak Anonymous” diyerek sarılmasını da garipsiyorum. “Bu artık böyledir, eskiyi kafaya takmayın” gibi bir bakış açısı bana fazlasıyla siyasi geliyor. “Dün dündür, bugünse bugün” gibi ört-basçı, ben yaptım olducu, kusur örtücü bir hali var.

      Bu pragmatist kolaycılığı sevmiyorum.

      • TopQuark 12/06/2013 at 19:56 #

        Kendi adıma çözümlemenin eksik olduğunu söylemiştim, anlamsız veya önemsiz değil. Merak edilen neden Guy Fawkes’ın seçildiği ise soruyu bir de seçene yönlendirmek ve seçimin anlamlandırıldığı eser üzerinden okumak gerekiyor sanırım (bkz. http://www.bbc.co.uk/news/technology-16968689).

        V for Vendetta kendisinden sonra yazılmış hemen her distopyada olduğu gibi 1984’le çokça bağı bulunan bir iş. İnsanların V üzerinden sembolü sahiplenmelerine yol açan -arkaplanını araştırmamış olsalar dahi- bireyin sisteme/büyük biradere karşı çıkması fikrinin temel zemin olması bence. Özdeşleşilenin maskenin kendisi değil, maskeyi takan anarşist olduğu düşüncesini yineleyeyim. Anonymous’un arkasında durduğu “her şeyi sorgulayın” cümlesi, ç.r.ın da üzerinde çokça durduğu edilgen olma konumdan çıkmış, gerçeklik algısının sorumluluğunu almış bireyler yaratma isteğine işaret ediyor.

      • zeynepbilgi 24/06/2013 at 13:04 #

        haklısınız… araştırmacı ve sorgulayıcı olmak lazım.

        Sizin teşvikiniz ile bakın beler buldum:

        Hollywood’s war on God: V for Vendetta exposed
        http://www.viddler.com/v/cc603ef6

        Filmin gnostik manasını anlatıyor… Çok çok önemli bence

  15. Sivilpenguen 13/06/2013 at 04:49 #

    Guy Fawkes konusuna katılmamakmümkün değil, keza gerçek. Fakat burada ilham alınan mevzunun filmde işlenen konu olduğu da bir gerçek. İşin daha gazla detayına inmek gerekirse; V karakterinin çizgi roman detayları da filmden daha farklı, belki naif bile. Netice 2 saate yakın bir abd yapımı filmde anlatılanlar tamamiyle masum olamazdı. Bugün Atatürk’ten Che’ye kadar uzanan bir siyasi simge yelpazesinin tamamen orta sınıf sermayesine ilham kaynağı olduğu da bir gerçek. Fakat ben bunu da çok fazla kapitalizm eseri olarak göremiyorum çünkü meydanlarda Che tişörtü ya da şu günlerde Taksim’de Guy Fawkles maskesi satanlar da alanlar da orta ve hatta alt sınıf kesiminden insanlar. Samimi olmak gerekirse bir çaya 3, 50 cl biraya 12 tl verdiğimiz kafelerin duvarlarında Audrey Hepburn posteri görmek, içi tamamen boş ve tutarsız bir yaklaşım olarak ele alınabilir.
    Son olarak; hiç katkısı olmasa insanların “fikirler kurşun geçirmez” cümlesini duyması için bir yol olması bile o maskeleri sevmeme sebeptir.

  16. meryem 26/06/2013 at 12:06 #

    Arkadaşlar !HAZİRAN 1980′ de IMF’den gelen para miktarını biliyor musunuz? 1,250,000,000 $ 1979’da 300,000,000$ and finally 80 DARBESİ and ‘ our boys did’ Ayrıca OTPOR röportajını dinledim. En can alıcı yeri finans kaynakları soruldu.Çünkü bu arkadaşlar -sessiz devrim- yapmayı öğrettikleri ülkelerden gelenlerden ücret almıyorlarmış.Sırbistan Telekominikasyon şirketinin sahibi, tek destekçileriymiş.

  17. Zafer 29/06/2013 at 11:58 #

    “Maskenin Altındaki Gerçek” başlığından yola çıkarak;
    Doğru bildiklerimiz yanlış, yanlış bildiklerimiz doğru olabilir tezini cebimize koymamız,
    Sembollerin gücünü,
    Sembollerin aslı ile ne hissettirdiklerini de ayrı bir cebimize koymamız gerektiğini,
    bunun bir film ve kurgu olduğunu bunun bir film ve kurgu olduğunu bunun bir film ve kurgu olduğunu bunun bir film ve kurgu olduğunu bunun bir film ve kurgu olduğunu bunun bir film ve kurgu olduğunu ortalık yere koymamız gerekiyor sanırım…
    (Tellaklarla ilgili filmden sonra biz .pne değiliz yürüyüşü yapan dernek temsilcilerini de anlamayı ihmal etmiyoruz bu arada..)
    Hepsini geçtim,
    sivilpenguen vermiş özeti; “fikirler kurşun geçirmez”
    (Anarşizmin yakıtı olarak da kullanabiliriz bu ifadeyi)
    Nihayi fikrim ise;
    kazanan kapitalizm olmuştur, o teyze kafadan 300-500 satmıştır o gün…

  18. zey_zey 04/06/2014 at 17:39 #

    Öncelikle bir yazı yazıyorsanız bu kadar taraflı olmamalısınız. Kitabı okumamam büyük eksikllik olsa da, filmini izlemiş biri olarak şunu söyleyebilirim ki; Guy Fawkes’ın seçiliş nedeni inandığı bir uğurda, bir fikrin bir adama neler yaptırabileceği. Kendi fikri için parlamento binasını havaya uçurmaya çalışmış bir kişiden bahsediyoruz. Burada önemli olan o kişinin fikri değil, fikri için ne yaptığı. Eğer fikri önemli olsaydı ona vurgu yaparlardı. Son olarak Gezi Parkı’nda V Vor Vendetta’nın, meclis binasını havaya uçurmuş kişinin maskesi takıldı.Olayı kapitalistliğe bağlamak işin kolayına kaçmak. Gezi Parkı’nda da bir fikir var…

  19. solsoledo 07/07/2014 at 23:52 #

    Burada Guy Fawkes maskesi ideolojik olarak değil “iyi-kötü mevcut sisteme başkaldıranların cezalandırılmasını” simgelediği için V. tarafından kullanılmaktadır. Önemli olan başkaldırıların hep cezalandırıldığı ve başarıya ulaşamadığıdır. Ayrıca filmde V. faşist sistemi yıkmaya çalışsa da onun yerine kurulacak yeni sistemle çok da ilgilenmemektedir. Ancak bütün sembolleri, yaptığı alıntılar (Emma Goldman’dan alıntılar yapar) eşitliğin ve sistemsizliğin son kertesi olarak Anarşizm’i göstermektedir. Dolayısıyla onun için demokrat bir sistemle katolik bir sistem arasında fark yoktur; sistemleşmiş her türlü ideoloji eninde sonunda faşizanlaşacaktır… (Tıpkı o koltuğa oturan hemen kalkmazsa iktidar hırsına bürüneceği gibi…)
    V for Vendetta’nın V’si: http://hayatinizboyuncaseyretmenizgereken.blogspot.com.tr/2012/02/v-for-vendettanin-vsi.html

    • M. Serdar Kuzuloğlu 08/07/2014 at 00:44 #

      Buna ‘wishful thinking’ diyebiliriz sanıyorum. Kutsallarımıza roller biçiyor, anlamlar yüklüyoruz. İnanmaya meyilli ve bağımlıyız. Gerçekten öte ve önde doğrulamak istediğimiz taleplerimiz var.

  20. Burak Tarhanlı 05/11/2014 at 21:08 #

    1 buçuk senedir aklımdaydı bu yazı, hep “sonra okurum” diye diye erteledim; bugün artık okudum. Bugün Facebook profilime ‘V’ fotoğrafları koymadan önce bunları öğrendiğim iyi oldu; zira vazgeçtim. Aydınlattınız, aydınlandım, elinize sağlık…

  21. ece dogan 05/11/2014 at 23:23 #

    Bence Guy Fawkes’ın katolik olması amacının ”diktatör” bir rejimle katolikliği dayatmak olduğunu kanıtlamaz, bu tarihçilerin yakalandığı için çıkardığı bir yorumdur. Kendi doğrularınca katolikliğe dönülmesi gerektiğini düşünmüş olabilir ancak yakalandıktan sonra ülkede tam da yapmak istediğine ters, katolik olmanın bile vatanhainliği sayıldığı bir dönem başlamıştı.Ayrıca yapma şeklini düşündüğümüzde, süikast bir yana, parlamento binasını patlatarak yapmayı düşünmesini V’ye benzetebiliriz, sonuçta temele bakıldığında olağan sisteme karşı olan eylemlerde bulunmak istemişlerdi ikisi de.

  22. V 02/12/2014 at 19:19 #

    O dönemde siyonistler özgürlük diye diye avrupada din bırakmamış.Eğer guy fawkes başarılı olsaymış dünya savaşlarından tutun şuanki amerika ve avrupanın oyunları da dahil hiçbiri olmayacaktı.

  23. behlul 19/02/2015 at 18:56 #

    vendetta ne demek peki

  24. behlul 19/02/2015 at 18:57 #

    v beş demek vendetta nında bi anlami olmali bilgileri olanlara sesleniyorumm

  25. Hikmet 05/11/2016 at 23:21 #

    1600’lü yıllarda yaşanmış bir olay için 16. yy. değil de 17. yy. denmesi gerekiyor.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Maskenin ardındaki gerçek | BENİM GÖZÜMDEN... - 09/06/2013

    […] http://www.mserdark.com/maskenin-ardindaki-gercek/ […]

  2. V for Vendetta ve Guy Fawkes'a Dair Pek Bilinmeyen 26 Gerçek - 05/11/2013

    […] Daha fazla bilgi için Serdar Kuzuloğlu’nun yazısına bakmanız da mümkün. […]

  3. V For Vendetta hakında bilinmeyen gercekler - Bilgi Paylaşım Portalı - 06/11/2013

    […] Daha fazla bilgi için Serdar Kuzuloğlu’nun yazısına bakmanız da mümkün. […]

  4. Knuckle Tattoo » V for Vendetta Hakkında Bilinmeyen 30 Gerçek - 19/01/2014

    […] Daha fazla bilgi için Serdar Kuzuloğlu’nun yazısına bakmanız da mümkün. […]

  5. V for Vendetta ve Guy Fawkes’a Dair Pek Bilinmeyen 30 Gerçek - Listele | En öpülesi fotoğraflar,en izlenesi videolar… - 01/02/2014

    […] Daha fazla bilgi için Serdar Kuzuloğlu’nun yazısına bakmanız da mümkün. […]

  6. Guy Fawkes – V for Vendetta | Adoriya - 12/06/2014

    […] Kuzuloğlu’ nun yazısının tamamını okumak için buradan, Guy Fawkes hakkında bilgi almak için buradan, Milliyet gazetesinin devrim savaşçısı gibi […]

Bu yazıyı tamamlayacak katkılarınızı beklerim